Building identity
Core principles
Create with purpose
Brand experiences need to add meaning and value to their audiences. Be relevant to your stakeholders and authentic to your company culture. A strong strategic north star helps to provide a clear direction for creativity and promotes transformative ideas.
Design for a bigger picture
Don’t get lost in the details. Foster a greater vision of your brand and think multi-dimensional across disciplines. Brands need to provide seamless experiences across all relevant touchpoints by fostering coherent patterns and narratives.
Cut through the noise
Brands need to be easily recognizable: Be clear in everything you say or do by aligning every decision on shared beliefs and principles. But to set yourself apart, brands ultimately need to create emotional impact.
Simplify complexity
Create easy-to-understand and easy-to-adapt principles that provide coherence and flexibility at the same time. Make visual systems of any kind intuitive and easy-to-use. Brand experience should be about coherence, not about consistency.
Branding services
Brand Strategy
Brand audit
Brand positioning
Brand architecture
Brand audit
Brand positioning
Brand architecture
Brand audit
Brand positioning
Brand architecture
Creative Strategy
Creative direction
Guiding brand idea
Brand character
Experience principles
Naming
Claiming
Employer branding
Core Elements
Core Values
Core Elements
Logo design
Color system
Typography system
Imagestyle
Layout principle
Icon system
Motion design
Information design
Brand guidelines
Design systems
UI kits
Component libraries
Logo design
Color system
Typography system
Imagestyle
Layout principle
Icon system
Motion design
Information design
Brand guideline
Design system
UI kit
Component library
Logo design
Color system
Typography system
Imagestyle
Layout principle
Icon system
Motion design
Information design
Brand guidelines
Design systems
UI kits
Component libraries
Experience
Experience
Experience
Web & mobile
Social media
Out-of-Home
Print
Stationery
Merch
Signage
POS
Vehicle
Web & mobile
Social media
Out-of-Home
Print
Stationery
Merch
Signage
POS
Vehicle
Web & mobile
Social media
Out-of-Home
Print
Stationery
Merch
Signage
POS
Vehicle
Selected clients
Selected clients
Selected clients
AOK, DATEV, Deutsche Post DHL, Dr. Klein Wowi, E.ON, Hypoport, Kunsthalle Bremen, ERGO, Hyundai, Kärcher, Lufthansa Group, Miele, Münchner Sicherheitskonferenz, Helmholtz, Liebherr, R+V, Siemens, Sparkassen Group, Volkswagen, WWF
AOK, DATEV, Deutsche Post DHL, Dr. Klein Wowi, E.ON, Hypoport, Kunsthalle Bremen, ERGO, Hyundai, Kärcher, Miele, Münchner Sicherheitskonferenz, Helmholtz, Liebherr, R+V, Siemens, Sparkassen Innovation Hub, Volkswagen, WWF
AOK, DATEV, Deutsche Post DHL, Dr. Klein Wowi, E.ON, Hypoport, Kunsthalle Bremen, ERGO, Hyundai, Kärcher, Lufthansa Group, Miele, Münchner Sicherheitskonferenz, Helmholtz, Liebherr, R+V, Siemens, Sparkassen Group, Volkswagen, WWF
Contact
Contact
Thanks for stopping by. Please feel free to drop me a line or give me a call.
Please feel free to drop me a line or give me a call.
Thanks for stopping by.
Selected
clients
Jonas Husemann
Strategic Brand Experiences
I'd love to hear from you.
Email info@jonashusemann.de
Or call +49 176 24 616 232
Contact
+49 176 24 616 232
info@jonashusemann.de
www.jonashusemann.de
Fonts used on this website
New Kansas by Newlyn
Restart Soft by Superior Type
© 2022 Jonas Husemann
Inhaltlich verantwortlicher Autor für diese Webseite ist Jonas Husemann. Trotz sorgfältiger inhaltlicher Kontrolle übernimmt der Autor keine Haftung für die Inhalte externer Links. Für den Inhalt der verlinkten Seiten sind ausschließlich deren Betreiber verantwortlich. Alle Rechte vorbehalten. Text, Bilder, Layouts, Grafiken und Videos sowie deren Anordnung auf diesen Webseiten unterliegen dem Schutz des Urheberrechts und anderer Schutzgesetze. Die Inhalte dieser Webseiten dürfen nicht kopiert, verbreitet, verändert oder Dritten zugänglich gemacht werden.
© 2022 Jonas Husemann
Inhaltlich verantwortlicher Autor für diese Webseite ist Jonas Husemann. Trotz sorgfältiger inhaltlicher Kontrolle übernimmt der Autor keine Haftung für die Inhalte externer Links. Für den Inhalt der verlinkten Seiten sind ausschließlich deren Betreiber verantwortlich. Alle Rechte vorbehalten. Text, Bilder, Layouts, Grafiken und Videos sowie deren Anordnung auf diesen Webseiten unterliegen dem Schutz des Urheberrechts und anderer Schutzgesetze. Die Inhalte dieser Webseiten dürfen nicht kopiert, verbreitet, verändert oder Dritten zugänglich gemacht werden.
© 2022 Jonas Husemann
Inhaltlich verantwortlicher Autor für diese Webseite ist Jonas Husemann. Trotz sorgfältiger inhaltlicher Kontrolle übernimmt der Autor keine Haftung für die Inhalte externer Links. Für den Inhalt der verlinkten Seiten sind ausschließlich deren Betreiber verantwortlich. Alle Rechte vorbehalten. Text, Bilder, Layouts, Grafiken und Videos sowie deren Anordnung auf diesen Webseiten unterliegen dem Schutz des Urheberrechts und anderer Schutzgesetze. Die Inhalte dieser Webseiten dürfen nicht kopiert, verbreitet, verändert oder Dritten zugänglich gemacht werden.
© 2022 Jonas Husemann
Inhaltlich verantwortlicher Autor für diese Webseite ist Jonas Husemann. Trotz sorgfältiger inhaltlicher Kontrolle übernimmt der Autor keine Haftung für die Inhalte externer Links. Für den Inhalt der verlinkten Seiten sind ausschließlich deren Betreiber verantwortlich. Alle Rechte vorbehalten. Text, Bilder, Layouts, Grafiken und Videos sowie deren Anordnung auf diesen Webseiten unterliegen dem Schutz des Urheberrechts und anderer Schutzgesetze. Die Inhalte dieser Webseiten dürfen nicht kopiert, verbreitet, verändert oder Dritten zugänglich gemacht werden.